]

 

תנועה היא דבר הכרחי לכל אדם. אם את מתמודדת עם בעיה כרונית כמו אנדומטריוזיס היא אפילו יותר הכרחית. 

אנדומטריוזיס הוא מצב דלקתי, כך שכל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי להפחית את הדלקת בגוף יכול להועיל.  מחקרים מראים שגם פעילות מתונה של 20-30 דקות ביום, כמו הליכה או שחייה, יכולה להועיל בהפחתת תהליכים דלקתיים. 

עם אנדומטריזויס יש עניין  של קיפאון. משהו לא זז כשורה באגן שלך ובבטן והקיפאון הזה גורם לכאבים, לעייפות, בעיות עיכול וסקס כואב ולא נעים. תנועה שמעודדת הזרמת דם לרחם, לשחלות ולאגן יכולה לשפר את הסימפטומים שקשורים באנדומטריוזיס. 

יוגה נשית

  יוגה נשית עוזרת להפוך את השינויים ההורמונליים במחזור החודשי לחלקים יותר, משפרת את האיזון ההורמונלי ובכך גורמת למחזורים תקינים יותר ומשפרת את הפוריות וגם עוזרת לנשים שמתקרבות לגיל הבלות. אם את סובלת מאנדומטריוזיס יוגה נשית, יכולה להפחית את הכאבים, משפרת את זרימת הדם לאברי הרבייה ומרגיעה את מערכת העצבים. אני מתרגלת בקביעות יוגה נשית כבר כמה שנים ואני ממליצה עליה להרבה מהלקוחות שלי, אני מוצאת שהשילוב בינה לבין המסאז' הבטני שאני עושה בשיטת ארויגו מאוד יעיל!

  את יכולה לחפש מורה ליוגה נשית ליד ביתך באתר הזה:  www.yogaforwomen.co.il .

   את יכולה למצוא גם סרטונים של יוגה נשית עם מירה כאן

https://www.youtube.com/mirayoga/

  צ'י קונג:

צ'י קונג היא שיטה סינית עתיקה של תנוחות, תרגולים, טכניקות נשימה, ומדיטציה במטרה לשפר ולעודד את הצ'י בגוף. צ'י היא אנרגיית החיים שאחראית על הבריאות והחיוניות לפי הפילוסופיה הסינית העתיקה. צ'י נמצא באויר, במזון שלי ובאור השמש. בגוף הצ'י הוא הכוח החיוני הבלתי נראה שמקיים חיים. קונג משמעותו תנועה. 

 כשזרימת האנרגיה תקועה זה כתוצאה מכאב או מחלה. התרגול של צ'יקונג מעלה את זרימת האנרגיה ונותן לך חיוניות ואריכות ימים. צ'י קונג: הזרמת האנרגיה, עבודה עם אנרגיית החיים. 

התנועות מתוכננות כדי לעודד את זרימת האנרגיה בגוף. הזרימה הזו מעודדת תהליכי ריפוי עצמי. התרגילים נגישים לכולם- צעירים מבוגרים, מוגבלים יותר או פחות. אפשר גם להשתמש בתרגול כדי להוריד לחץ ולעלות אנרגיה. זה גם יוצר איזון , מעלה את רמות האנרגיה בגוף ומייצר תחושת בריאות, חוסן ותחושה טובה כללית.

בשיעורים שהשתתפי מצאתי שהתחושה היא מאוד מרגיעה ועם זאת גם מעלה את האנרגיה ושלמרות שהתנועות הן עדינות התמלאתי במלא אנרגיה לאחר מכן. במיוחד אם אין לך את הכוחות לשיעור מאוד אקטיבי, צ'יקונג יכול להיות דרך מעולה להרים את האנרגיה ולהרגיש טוב יותר

הליכה

 אל תמעיטי בחשיבות וביתרונות ההליכה. זה זול ונגיש. כל מה שאת צריכה זה נעליים נוחות ורצון להתחיל. את יכולה לצעוד עם בן הזוג שלך, חברה, עם עצמך. תנצלי את הזמן לחשוב ולהאזין למוזיקה או לפודקאסט. את יכולה להניע את עצמך ולהעלות את המוטיבציה ע"י שימוש באפליקציה כמו ראן קיפר כדי לעקוב אחרי ההתקדמות שלך. 

תציבי לך מטרה לצעוד 2-3 פעמים בשבוע 10 דקות ולאט תעלי את הזמן, כשתתחזקי ותכנסי יותר לכושר תוכלי גם לצעוד מהר יותר.

שחייה

   יש משהו בלהיות במים שמאוד מרגיע ולכן שחייה יכולה להיות פעילות גופנית מושלמת אם את אוהבת לשחות. כמו כל פעילות גופנית, תתחילי אם זמן קצר ולאט לאט תעלי את הזמנים.

בקיצור:

   להוסיף תנועה ופעילות גופנית לחייך זה משהו מאוד מומלץ לנשים שסובלות מאנדומטריוזיס. המון סוגי פעילויות מתאימים לך אם את חווה כאבים או שאת רק מתחילה בתחום הכושר. אם את לא בטוחה, תמצאי לך מאמן עם המלצות וניסיון בעבודה עם נשים עם בעיה כרונית שיתן לך עצות ותמיכה.